Una dintre cele mai frecvente intrebari pe care le primim de la clienti: “Care sunt pasii pentru a realiza un website si cum il mentin sa fie de top chiar si peste cativa ani?” In acest articol, va vom prezenta cativa dintre cei mai importanti pasi pe care trebuie sa-i urmezi.
1. Planificarea cu atentie a modului prin care vei educa, construi credibilitate si vinde clientilor tai.
Orice interactiune a celui care intra pe website-ul tau trebuie sa conteze. Acesta nu trebuie sa-si piarda timpul cu informatii inutile. Prima impresie a interactiunii cu website-ul si brand-ul defineste daca un potential client iti va cumpara produsul sau serviciul. Acest lucru poate fi determinat si de prezenta ta in social media dar si de recenziile pe care brand-ul tau le are. Majoritatea potentialilor client vor cauta cu siguranta acest lucru inainte sa iti cumpere produsele sau serviciile.
Orice relatie cu potentialii clienti se bazeaza pe incredere si pe o serie de aspecte pozitive si autentice. Este de datoria ta sa asiguri si sa planifici aceste lucruri. Fiecare interactiune a utilizatorului trebuie sa reflecte brand-ul tau. Daca utilizatorul simte ca website-ul nu reflecta un brand clar, aceasta relatie poate fi distrusa.
2. Simplu precum o cafea
Conform unui articol scris de Forbes, majoritatea persoanelor isi fac o impresie despre alte persoane in 7 secunde. Cand vine vorba de un website, timpul scade la 2 secunde.
In aceste 2 secunde nu ai timp sa faci un impact urias cu webste-ul tau, corect? Luand strategiile de la Apple si Google, website-urile lor au devenit niste monumente in lumea online prin simplitatea pe care o ofera.
Cu toate acestea, trebuie sa pastrezi simplitatea website-ului tau si sa nu-l incarci cu foarte multe imagini extravagante. (Psst! Si… sa stii ca imaginile incetinesc viteza de incarcare, iar Google penalizeaza website-urile ce au un timp de incarcare de peste 2.5 secunde)
3. Compatibilitatea cu alte dispozitive
Dupa multa munca cu echipa de programare, ti-ai primit mult asteptatul website si esti gata de lansare. In acea zi, in timp ce inviti toti prietenii si cunostintele sa intre pe el, analiza website-ului tau arata ca majoritatea intra de pe telefon si tableta. Ai verificat sa functioneze corect pe toate dispozitivele, da?
In ziua de azi sunt o multime de variante prin care poti accesa un website. Fii cu ochii pe Google Analytics si verifica din ce browsere si de pe ce dispositive se intra cel mai des. Majoritate intra de pe mobil? Daca da, inseamna ca ar trebui sa te focusezi mai mult sa imbunatatesti website-ul pentru acest dispozitiv. Invata si studiaza interactiunea utilizatorllor tai, apoi asigura-te ca website-ul este optimizat pe ceea ce folosesc ei cel mai des.
4. Implementeaza un cod simplu
Pentru a fi cat mai eficient asigura-te ca echipa de programare cu care lucrezi implementeaza un cod cat mai simplu in website-ul tau sau un CMS (Content Management System) pentru ca tu sa poti modifica singur anumite portiuni din website. Un exemplu de CMS cu care majoritatea firmelor de web design lucreaza este WordPress, Drupal, OpenCart, Presteshop, etc.
Aceste lucruri trebuiesc sa fie simple pentru ca atunci cand intervine o urgenta sa poti modifica rapid ce ai nevoie. Complicand foarte mult codul sursa va duce la un raspuns intarziat fata de clientii tai si automat la o legatura distrusa.
5. Securitate
Asa cum spune si Werner Vogels, director in tehnologie la Amazon, “criptati toate informatiile”. Avand toate informatiile criptate pe website, de exemplu, prin certificate SSL, va creste increderea cumparatorilor si siguranta datelor lor. Acestia vor sa fie siguri ca atunci cand cumpara un produs sau un serviciu de pe website-ul tau, datele personale cat si cele financiare sunt in siguranta. Deasemenea, trebuie sa mai stii si faptul ca Google penalizeaza website-urile care nu au instalate astfel de certificate.
Deci, in concluzie, foloseste certificate SSL.
6. Cum iti gasesc internautii website-ul?
Pe intregul internet sunt zeci de milioane de website-uri, asadar, cum stii ca al tau este „gasibil”. Oare sa fie vorba despre SEO (Search Engine Optimisation)? Foarte rar se intampla ca persoanele care navigheaza pe internet sa caute un website pe a 2-a sau a 3-a pagina din Google.
Optimizand website-ul tau pentru motoarele de cautare, te va ajuta sa apari in cautarile potentialilor clienti atunci cand acestia vor sa-si rezolve diferite probleme legate de domeniul tau de activitate. SEO este un task destul de complicat pentru a-l indeplini singur. De aceea trebuie sa apelezi la o echipa experimentata in acest domeniu. Daca acest pas iti da mari batai de cap, contacteaza-ne oricand si noi te putem indruma catre cele mai bune solutii.
7. Colecteaza legal datele clientilor tai
Folosind statistici de la clientii tai, acestea te vor ajuta sa construiesti un website de succes. Cu un soft corespunzator, poti incepe sa colectezi date importante pentru tine de la vizitatorii tai – afla exact cum au ajuns pe website, cat timp au stat pe fiecare pagina, pe ce pagina intra cel mai des, in cat timp au iesit de pe site, unde au dat cel mai des click, etc. Colectand toate aceste informatii, poti incepe sa-ti optimizezi continutul website-ului exact asa cum trebuie pentru potentialii tai clienti.
8. Viteza de incarcare
Majoritatea persoanelor care intra pe un website isi pierd rabdarea foarte rapid atunci cand acesta are o viteza de incarcare lenta. Studiile arata ca un utilizator paraseste website-ul atunci cand aceste are o viteza de incarcare mai mare de 3.5 secunde. Prin folosirea acestor unelte gratuite: GTMetrix, Pingdom si WebPageTest poti compara viteza website-ului fata de altele.
Trebuie sa tii cont ca viteza website-ului tau determina pozitia ta in motoarele de cautare (ex. Google). Acestea au algoritmi care analizeaza fiecare website pentru a se asigura ca brand-ul lor livreaza cele mai bune website-uri catre utilizatorii sai. Daca website-ului tau ii ia mai mult de 2 secunde sa se incarca, acesta va fi penalizat. Auch!
Forged Graphics Studio, cu o experienta de peste 8 ani, a ajutat multe companii sa-si mareasca viteza de incarcare si sa-si creasca un brand calitativ atat online cat si offline.
Speram ca aceste sfaturi ti-au fost de folos in dezvoltarea website-ului tau. Orice intrebare ai legata de domeniul nostru de activitate, o poti trimite pe Chat-ul live, pe pagina Contact sau la adresa contact@gmail.com